• pagetitle pagetitle pagetitle

Fitness

Arnold Schwarzenegger schreef het al in zijn boek Total Recall: “krachttraining is de beste manier om te werken aan een beter zelfvertrouwen. In geen enkele andere sport zie je élke training vooruitgang zoals je dat ziet bij het trainen met gewichten.” Dit is ook onze ervaring!

Daarnaast maken wij gebruik van de meest recent wetenschappelijke onderzoeken waaruit, ondersteunt met onze eigen ervaring, keer op keer blijkt dat korte trainingen van ongeveer 20 tot 45 minuten een zelfde of zelfs beter resultaat geven dan lange workouts van 60 minuten of meer. Een voorwaarde is wel dat je de juiste oefeningen, de juiste techniek en trainingsmethodieken toepast. Omdat we bij Chi-Mento naar het allerbeste streven, zijn onze workouts tussen de 20 en 45 minuten en zul je geen trainingsschema’s van 60 tot 90 minuten tegenkomen.

Meld je aan voor een proeftraining

Het gevaar van de mythe van de lange harde 60 minuten trainingen

Als je die extra kilometer kunt rennen, die laatste herhaling eruit perst of die extra oefening doet zul je dichter bij dat slanke afgetrainde lichaam komen waar je al jaren van droomt. Althans, dat is ons verteld.

Uit recente onderzoeken blijkt dat te lang en te hard trainen je lichaam uit kan putten, het kan je neurologisch systeem overbelasten, je stresslevel verhogen, je gewrichten beschadigen en het verouderingsproces versnellen.

Functioneel kracht toenemen

Functioneel kracht toenemen

Je lichaam beweegt en functioneert weer zoals jij wilt.

Gezondere gewrichten ontwikkelen

Gezondere gewrichten ontwikkelen

Je gewrichten blijven gezond en sterk.

Je biologische leeftijd terugdraaien

Je biologische leeftijd terugdraaien

Voel je jonger, fitter en sterker dan ooit.

Turbocharge je metobolisme

Turbocharge je metobolisme

Verander je lichaam in een vet verbrandende machine.

Versnel je revalidatie traject

Versnel je revalidatie traject

Je revalidatie tijd zal met de helft afnemen.

Slaap als een baby

Slaap als een baby

Slaap beter en wordt iedere ochtend vol energie wakker.

Ervaar nieuwe energie

Ervaar nieuwe energie

Jaag je dromen en doelen na met een energielevel als nooit tevoren.

Activeer je immuunsysteem

Activeer je immuunsysteem

Verbeter het vermogen van je lichaam om ziektes te bestrijden.

Verbeter je houding

Verbeter je houding

Door onze oefeningen en rek en strek protocol verbeterd je houding wat weer invloed heeft op je gevoel.

Ervaar het resultaat van traniningen gebaseerd op de laatste onderzoeken

In onze proeftraining leggen wij de wetenschap uit die achter onze trainingen zit. We vertellen hoe je in een korte training van 20 tot 45 minuten meer resultaat bereikt dan trainingen van 60 tot 90 minuten. We leggen duidelijk onze oefeningen uit, waarom we deze oefeningen doen en wat het effect daarvan is. 

Via ons totale aanbod aan trainingen gebaseerd op de laatste onderzoeken voel je jezelf energieker en vitaler dan ooit tevoren.

Supervised training

De Chi-Mento trainers zijn experts op het gebied van training. Hierdoor heb je toegang tot de beste professionals en zijn je trainingen gebaseerd op de laatste wetenschap. De trainers zijn altijd aanwezig, waarbij het hun streven is ervoor te zorgen dat jij de trainingen leuk vindt. Als jij het trainen leuk vindt blijf je trainen en duurzaam resultaat is ons streven.

Small Group HIIT training (30 minuten)

Hoge intensiteit interval training (HIIT) is een training strategie waarbij gebruik wordt gemaakt van relatief korte cardiovasculaire oefeningen. Onderzoek heeft bewezen dat het vele malen effectiever is dan cardio op lage intensiteit van 60 minuten. HIIT verbetert je uithoudingsvermogen, verbrandt vet en verhoogt spiermassa.

Boksen

Plezier, conditie en verbeteren hersenfuncties. Dat laatste klinkt wellicht vergezocht, maar boksen vereist een enorme aandacht en vraagt hand en voet coördinatie. Het is heerlijk om even van je af te meppen en tegelijkertijd levert het energie op. Het geeft conditionele vooruitgang, verbetering van de souplesse en motoriek, krachtbehoud, een efficiëntere samenwerking van je lichaamssystemen en een gunstige invloed op bijvoorbeeld je botdichtheid.

Meld je aan voor een proeftraining!

Deze website gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat u de beste mogelijke ervaring krijgt op deze website.